Flytthelg

I helgen fick jag för mig att jag skulle möblera om lite i huset. Jag saknar egentligen en ordentlig TV-bänk. Jag har använt ett gammalt vardagsrumsbord utan förvaring men tänkte att en skänk som stått inklämd i ett hörn i köket skulle kunna funka som TV-bänk. Så jag släpade in den i vardagsrummet och insåg att den inte alls passade som TV-bänk. Istället fick den stolt stå för sig själv och framhävas i mitten av vardagsrummet.

Dessutom hittade jag en gammal lampa i förrådet som jag sydde en lampskärm till. Jag har så många fina skatter hemma hos mig. Ärvda, loppade saker som jag byter ut ibland. Läs gärna mellan raderna: jag har även en massa skräp som jag skulle kunna göra mig av med. Men den här lampan är inte en av dem.

fullsizeoutput_19de

 

IMG_4047

Jag är så förtjust i lampfoten! Visst är den fin!

Kommentera

