Ja må hon leva!!

Min syster, Eva, fyller 30 år nu i dagarna och när hon var hemma på besök (hon bor i Oslo annars) fick hon en lite tidig födelsedagspresent. Hon hade önskat sig några dukar. Neutrala dukar, i beige och naturfärger. Men jag hittade även ett tyg som har ”Eva” skrivet över hela tygbredden, så jag gjorde några mindre dukar, löpare och två kuddar också.

Syster ville ha en duk som täckte hela bordet, jag hittade ett mjukt fint tyg (som krympte en hel del i tvätten, bra att veta till nästa gång) som passade bra.

Kuddarna fick ett grönt band på sig så hon känner en liten del av Dala-hemma när hon ser dem.

 

 

 

Min syster är även fantastiskt duktig på att sticka, så jag sydde ett stick-förvarings-fodral till henne. Till höger kan man ha vanliga långa stickor och till vänster kan man ha rundstickor och strumpstickor.

 

GRATTIS på födelsedagen fina syster!!!

En tanke på “Ja må hon leva!!

  1. Ja, vad bra att du la upp stickfodralet också. Det är skitfint! Det ligger överst i sticklådan och tyget är verkligen vackert att se varje gång man öppnar lådan 🙂
    Tack! KRAM

Lämna en kommentar